ابتذال

ابتذال


پنج دقیقه پیش از تولدم، هنوز بدنیا نیامده‌ام. هنوز می‌توانم برگردم به نزاییدگی‌ام. حالا ده دقیقه قبل است حالا یک ساعت قبل از تولد است بر می‌گردم می‌دوم به زندگی‌ام با علامت منفی.

از میان نزاییدگی‌ام راه می‌روم انگار در تونلی با چشم‌اندازهای غریب ده سال قبل صد و پنجاه سال قبل قدم می‌زنم، کفش‌هایم تق‌تق می‌کنند در سفری خیالی از میان اعصاری که در آن منی در کار نبود.

چه طولانی‌‌است زندگی معکوس من هستی‌نداشتن، چقدر شبیه بی‌مرگی است.

اینجا دوره‌ی رمانتیسیسم است، که ممکن‌بود دختر ترشیده‌ای باشم. حالا دوره‌ی رنسانس است و می‌توانم همسر زشت و بی‌عشق شوهری شریر باشم. حالا دوره‌ی میانه‌است، که به میخانه‌ای آب می‌برم. هنوز پیشتر می‌روم عجب انعکاسی… کفش‌هایم تق‌تق می‌کنند در میان زندگی معکوسم در میان معکوس زندگی. به آدم و حوا می رسم هنوز چیزی دیده نشده‌است، تاریک است. حالاست که هستی‌نداشتنم بمیرد با مرگ مبتذل داستانی ریاضی. با ابتذال مرگی که اگر حالا به‌دنیا آمده بودم زندگی‌‌ام می‌داشت.

درباره‌ی محسن عمادی

محسن عمادی (متولد ۱۳۵۵ در امره، ساری) شاعر، مترجم و فیلم‌ساز ایرانی است. عمادی در دانشگاه صنعتی شریف، رشته‌ی مهندسی رایانه را به پایان رساند. فوق لیسانس‌اش را در رشته‌ی هنرها و فرهنگ دیجیتال در فنلاند دریافت کرد و تحصیلات تکمیلی دکترایش را در دانشگاه مستقل ملی مکزیک در رشته‌ی ادبیات تطبیقی پی گرفت. او مدیر و صاحب امتیاز سایت رسمی احمد شاملوست. اولین کتابِ شعرش در اسپانیا منتشر شد و آثارش به بیش از دوازده زبان ترجمه و منتشر شده‌اند. عمادی برنده‌ی نشانِ افتخار صندوق جهانی شعر، جایزه‌ی آنتونیو ماچادو و جایزه‌ی جهانی شعر وحشت در اسپانیا بوده‌است و در فستیوال‌های شعرِِ کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا، مکزیک، آمریکا، هلند، آلمان، پرتغال، برزیل، فنلاند و ... شعرخوانی کرده‌است. در حال حاضر ساکن مکزیک است. وی اداره تارنمای رسمی احمد شاملو و نشر رسمی الکترونیکی آثار شاملو از جمله «کتاب کوچه» را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.